Saturday, April 08, 2006

Rechte lijn....

De eindmeet van de thesis is in zicht, tenminste de deadline... Mijn gedachten zijn er vanaf nu wel volop op gefocust. Die neue Sachlichkeit is mijn motto vanaf nu.

Na een intensieve week opzoeken na de alpenseminariereis, bezoek gehad van mams en paps. Ik vond het aangenaam, zij ook heb ik de indruk. Het weer kon beter, maar dat is vaak zo in berlijn natuurlijk, en daar ging het niet om.

Kort erna een weekje paasverlof genomen bij de bekenden in Granada. Onvoorzien is de eerte dag ervan een dag london stansted luchthaven geworden. Wat een korte pause bij het overstappen moest zijn, werd een nacht op de bodem in de luchthaven, doordat de Fransen blijkbaar erg radikaal staken ivm met de nieuwe banenwet. Ook de air control. Vluchten naar frankrijk en over frankrijk naar bvb delen van portugal en spanje werden geannuleerd. Merci, mes amis. Uiteindelijk ben ik dan ook niet in Granada, maar in Jerez, een eind ervandaan, aangekomen. Gelaten heb ik ondergaan. Was best absurde situatie in luchthaven eigenlijk.

Granada daarentegen was prachtig. Ik heb kleuren, licht en schaduw gezien. Andalusisch timbre en
warmte gevoeld. Eigenlijk ben ik in andere wereld ondergedompeld geworden. Dat kon nog sterker geweest zijn mocht mijn Spaans beter zijn. (Die Spanjaarden kunnen erg beperkt engels of frans, en als ze het al kunnen zijn ze te geneerd om het te spreken...) One to one kan ik me wat onderhouden. Maar met een groep andalusiers erbij kan ik de conversaties niet volgen... Wat had ik ook gedacht.

Heb erg mooie momenten gehad, maar jammer genoeg ook spanningen. Maar was de moeite alleszins.
Nu in rechte lijn naar thesisafgave.

Hasta luego.






No comments: